Assassin’s Creed: Valhalla i Watch Dogs: Legion działają w natywnym 4K wyłącznie na PC. Konsolowe wersje oferują dynamiczną rozdzielczość od 1440p aż do 4K w wybranych momentach gry. Informacja ta pojawiła się po analizie na forum Beyond3D.
Kilka dni temu firma
Ubisoft podawała, że jej nadchodzące produkcje będą działały na nowej generacji konsol w 4K i w 30 lub 60 klatkach na sekundę, zależnie od gry. W przypadku dwóch tytułów, o których mówimy w tej wiadomości, miało to być kolejno 4K i 60 fps oraz 4K i 30 fps.
Okazuje się jednak, że owszem,
Assassin’s Creed: Valhalla i
Watch Dogs: Legion osiągną rozdzielczość 4K, ale przez opcję dynamicznego skalowania. Użytkownicy forum
Beyond3D policzyli na podstawie materiałów wideo z Xboksa Series X, że nowy
Watch Dogs działa standardowo w 1440p i tylko w wybranych momentach osiąga natywne 4K. Z uwagi na zbliżoną architekturę PS5 i Xboksa Series X możemy założyć, że wersja na konsoli
Sony będzie działać podobnie.
Nowy
Asasyn prawdopodobnie zaoferuje dynamiczną rozdzielczość, o czym poinformowała firma
Ubisoft (ale szybko się z tego wycofała). Krótko po tym raz jeszcze pojawiły się informacje o dynamicznej rozdzielczości na PS5, ale ponownie je zdementowano. Pozostaje więc czekać na premierę konsoli
Sony i testy niezależnych redakcji, które wezmą nowe gry pod lupę i przyjrzą im się dokładnie.
Gdy popatrzymy na to, jakie problemy z uruchomieniem
Watch Dogs: Legion w 4K z włączonym ray tracingiem mają dzisiejsze pecety, nie powinno dziwić, że słabsze od PC konsole zaoferują tylko 30 klatek na sekundę. By cieszyć się z 4K/60 fps, potrzebujemy przynajmniej GeForce’a RTX 3080, czyli karty, która kosztuje dwukrotność ceny konsol nowej generacji.
Źródło:
"Musiol" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2020-11-02 12:47:02
|
|